Dylan kort #707

Vergeet niet het stuk over World gone wrong hieronder te lezen.
Bij een zin van Bob Dylan op Blog aan mijn been.
Ik zie net dat ik in Dylan kort #706 - aanvulllingen wel Harry Prengers weblog noem, maar ben vergeten de link de plaatsen. Dat is inmiddels gecorrigeerd. Mijn excuses!
Gisteravond het stuk over Dylan in de nieuwe Uncut uitgelezen. Ik had al een tijdje niet meer zo'n hoge pet op van de Uncut, maar dit is wel héél mager. In feite is de tekst niet meer dan het interview van Robert Shelton met Dylan, het interview dat ook in de heruitgave van No direction home te vinden is. Dus koop je dat boek, dan hoef je de Uncut voor het verhaal niet te kopen.
Zoals gebruikelijk bij Uncut zijn er, naast de 'hoofdtekst' nog wat korte stukken in kolommen weggestopt. Wat je hier zult vinden? Een handjevol muzikanten die in enkele regels vertellen wat hun favoriete nummer van Dylan is, een lijstje met 10 belangrijke momenten / data in Dylans carrière (voer voor discussie), een lijstje met 10 essentiële bootlegs (volgens mij heb ik precies hetzelfde lijstje een aantal jaren geleden al elders gezien...), een lijstje met 10 namen van mensen waarmee Dylan heeft samengewerkt, een lijstje met namen van mensen met wie hij samen heeft geschreven, een lijstje met 10 door Dylan opgenomen / gespeelde nummers van anderen, een lijstje met 10 (eigenlijk 11) nummers die niet op het album terecht kwamen waarvoor ze geschreven waren, maar later alsnog uitgebracht werden, en een lijstje met 10 pseudoniemen van Dylan.
In het heel kleine beetje tekst dat niet uit het boek van Robert Shelton gekopieerd, staat dan ook nog de volgende onzin over Groom's still waiting at the altar: Apocalyptic electric gospel, discarded from Shot Of Love and relegated to the US cassette single b-side of "Heart Of Mine". Een cassette-single van Heart of mine!? En waar is de vermelding dat dit nummer wel op Biograph te vinden is en bij een heruitgave aan de tracklist van Shot of love is toegevoegd?
Er stond ergens nog zoiets stoms, ben even kwijt waar. Wil het eigenlijk ook niet meer weten.
Laat ik het maar vergeten.

Geen opmerkingen: