Is your love in vain? - reactie van Yvon

Hallo tom ,

Ik heb het stukje gelezen van “is your love in vain”en de gelijkenis met “A whiter shade of pale” ik kan helaas geen gelijkenis vinden in de twee songs maar wie ben ik de één hoort het misschien wel en de andere niet , helaas ik hoor het niet .
Onlangs heb ik wat oude Blues platen op de kop getikt, de platen zijn van de jaren 1925 tot en met ergens in de jaren 1950 een leuke collectie .
Ik kwam dit nummer tegen “Good morning little schoolgirl” van Sonny Boy Williamson als ik het goed heb stamt dit nummer uit 1937, maar wat mij opviel is dat ik het mij heel bekent voor komt en na even de Dylan collectie te hebben door gesnuffeld kom ik bij het album Blonde on Blonde uit en het nummer “Obviously Five Believers” de teksten zijn wel anders maar de muziek is het zelfde ().. grappig en zo zijn er nog wat nummer wat mij sterk doet denken aan Dylan’s muziek .
Nu weet ik dat hij zijn inspiratie uit platen van vroegere jaren haalt en het stoort mij geen zins , ben ik hier de enigste in , ik hoor zo vaak negatieve dingen van plagiaat en stelen ,maar doet 75% van de muziekwereld dat niet en waarom wordt er zoveel ophef van gemaakt als Dylan dat doet, misschien ben ik wel te nuchter daar voor ... ik heb nog nooit iemand horen klagen over Andre Hazes met zijn nummer “zij geloofd in mij” dat is toch ook gejat van Kenny Rogers (“She believes in me” geschreven door Steve Gibb) en hij maakt nog een documentere met deze tittel ook , als Dylan dit zou doen breekt de derde wereld oorlog uit ben ik bang .
Mij maakt het niet uit of hij nou zelf wat in elkaar flanst of wat leent van zijn overleden collega's, laat die ouwe bok maar lekker schuiven want hij is toch de laatste die lacht .

Groeten,
Yvon

Geen opmerkingen: