Bob Dylan in de studio - e-mail van Yvon

Hallo Tom,

Vandaag mag ik mij de trotse eigenaar noemen van het boek “Bob Dylan in de studio”.
De cover van het boek is al een inkoppertje en vooral bij de dames van het o zo gezellige boeken winkeltje in mijn dorpje , voor mij is de cover niets nieuws omdat deze ook al eens gebruikt is voor “Guitar tablature Edition - Bob dylan Anthology”.
Ik moet eigenlijk even terug gaan naar december toen de Mojo uit kwam met op de cover en prachtige foto van een nog jonge Dylan , bij de kassa geeft ik de Mojo aan de kassière , ze kijkt enkele seconde naar de cover en zegt dan “mooi he” en er verschijnt een glimlacht op haar gezicht , bent u ook fan vraag ik haar , niet meer zegt de dame maar ik heb hem altijd al een knappe man gevonden , ik glimlach terug en zegt dat is hij nog steeds , hij mag dan nu wel een paar jaar ouder zijn en wat rimpeltjes hebben maar hij behoud zijn charme , de kassière kijkt me aan en zegt als ik naar je ogen kijk geloof ik je en ze tovert weer een brede glimlach op haar gezicht , dat is dan € 8,99 ik betaald de Mojo en loop met mijn trofee de winkel uit .

Vorige week heb ik het boek “Bob Dylan in de studio” besteld met een beetje mazzel zou hij aan het eind van de week binnen zijn dus was het even afwachten er zou gebeld worden zodra het boek binnen was maar ik hoorde maar niets dus ben ik woensdag middag maar even de boekhandel binnen gewandeld om polshoogte te nemen , hij is er nog niet zegt de dame het was de eigenaresse van de winkel , ze rommelt nog wat verder op haar computer en zegt dan wacht even hij staat hier als verpakt dus komt hij morgen binnen dus als je aan het eind van de middag even langs komt dan is hij er wel , oké zeg ik dan ziet u mij morgen wel weer terug .
Vandaag was het dan zo ver na een hectische dag op mijn werk haast ik mij naar de boekhandel en loop gelijk naar kleine bureautje waar je de bestellingen kunt ophalen , achter het bureautje zit de dame die mij in december geholpen heeft met de mojo , vriendelijk zegt ze mij gedag en vraagt welk boek ik kom op halen “Bob Dylan in de studio” zeg ik haar , ah die heb ik net in mijn handen gehad , ze rommelt tussen wat boeken en haalt dan mijn bestelde boek er uit .
Ze legt het boek op het bureau neer en kijkt maar de cover , is dat Bob Dylan ? ziet hij nu zo uit vraagt ze mij , nou nee hier is hij wat jonger geloof zo rond de 60 jaar , hoe oud is hij nu dan vraagt ze mij nieuwsgierig , hij wordt in mei zeventig , dat is al aardig op leeftijd zegt de dame , ja best wel zegt ik , wat een mooie ogen heeft die man toch zegt de dame , ja mooi he zeg ik en we schieten in de lach , er komt een tweede dame even kijken waarom we zo’n lol hebben ze werpt een blik op de cover en zegt o lala lekker ding en weer schieten we in de lach dan komt ook de eigenaresse even kijken wat er aan de hand is ze kijkt naar het boek fluit tussen haar tanden en zegt leuk vent , mooie ogen , we staren met ze vieren nog even naar de cover dan zegt de eigenaresse , kom aan het werk dames er staan mensen te wachten , ik neem het boek onder mijn armen en loop naar de kassa met een big smile on my face .
Eenmaal thuis blader ik gelijk naar de laatste pagina en leest het stuk van Dylan goes ...Christmas het stuk leest lekker weg en nodigt uit om de rest van het boek ook te lezen (Ik lees altijd eerst de laatste pagina voor ik aan een boek begin , vraag me niet waarom maar ik doe dit al zo lang ik leef)
Ik zal proberen om dit weekend “A freewheelin ’ Time” van Suze Rotolo uit te lezen zodat ik snel aan “Bob Dylan in de studio” kan beginnen .

Vriendelijke Groet,
yvon

Geen opmerkingen: