24 mei

Bob Dylan is jarig, 67 is hij vandaag geworden. Dikke kans dat het internet binnen nu en enkele uren volstaat met felicitaties en lange artikelen over het belang van Dylan in de muziekgeschiedenis. Sinds jaar en dag verschijnen rond 24 mei dezelfde lovende regels, ik doe niet mee.

Doe ik dan niks? Natuurlijk wel, op mijn eigen manier. Op 24 mei draai ik Dylan, nog iets meer dan op andere dagen, gewoon, in huiselijke kring.


Losse nummers van verschillende albums, bewuste keuze, de nummers waarin het samenspel tussen muziek, tekst en zang optimaal is. En ieder jaar is de lijst anders.


Het lijstje in mijn kop voor deze dag groeit.


Dirge


Blind Willie McTell


Fourth time around


Shelter from the storm (van Hard rain)


It's alright, ma (I'm only bleeding)


Not dark yet


High water (for Charley Patton)


Man in the long black coat


Day of the locusts


Every grain of sand (van The Bootleg series vol. 3)


Farewell Angelina


The lonesome death of Hattie Carroll


Tegen de avond pak ik er een biertje bij, sigaartje in de knuist.


I'll keep it with mine (van Biograph)


Tears of rage


Just like Tom Thumb's blues



24 mei 1991, Dylan wordt vijftig door Pieter Steinz hier.
meer hier, hier, hier, hier

Geen opmerkingen: