aantekening #7315

Naast mij ligt de dichtbundel Al het waaien van de wereld  (2019) van Alex Roeka. In die bundel staat "Gedicht voor Bob Dylan", een lang gedicht dat zo begint:

Als ik doodga wil ik nog één keer denken
aan de mensen die iets voor me betekend hebben.
Daar hoor jij ook bij, Bob.

Onder het boek van Roeka liggen vier boeken: een dichtbundel met een vertaling van "All Along The Watchtower", een fotoboek waarin Bob Dylan genoemd wordt, een essaybundel waarin The Byrds-versie van "Mr. Tambourine Man" voorbij komt en een tweede essaybundel waarin Bob Dylan vijf keer voorbij komt, steeds zijdelings.
Bob Dylan bepaalt wat ik lees, zo lijkt het soms.

~ * ~ *  ~ * ~

"Hoi, met mij."
"Zeg het eens."
"Ik heb net wat gehoord, ik kan er nog niet over uit. Zo mooi."
"Wat?"
"'I'll Remember You'."
"Dat nummer van Empire Burlesque?"
"Ja, maar dan een live-versie. Zo mooi."
"Echt?"
"Echt. 23 oktober 1998, een concert in Minneapolis. Het concert opent met 'Gotta Serve Somebody' en gelijk daarna komt 'I'll Remember You'. Als je het hoort, breek je."
"Is het zo uniek?"
"Dat valt wel mee. Ik heb 't even nagezocht. Hij speelde het vaker dat jaar, zowel voor als na het concert in Minneapolis."
"Je hebt me nieuwsgierig gemaakt. Ik kom binnenkort even luisteren, is dat goed?"
"Tuurlijk, voor jou staat de deur altijd open."
"'I'll Remember You', wie had dat gedacht."
"Zeg dat wel..."

~ * ~ * ~ * ~


1 opmerking:

Edo zei

https://www.youtube.com/watch?v=7QzghMtNDIw
Alex Roeka - Dansen met de barbaren.
Met een vleugje Dylan