Dylan kort #1216

setlist 26 oktober: Things Have Changed / It Ain't Me, Babe / Highway 61 Revisited / Simple Twist Of Fate / Cry A While / When I Paint My Masterpiece / Honest With Me / Tryin' To Get To Heaven / Scarlet Town / Make You Feel My Love / Pay In Blood / Like A Rolling Stone / Early Roman Kings / Don't Think Twice, It's All Right / Love Sick / Thunder On The Mountain / Soon After Midnight / Gotta Serve Somebody // [encores] // Blowin' In The Wind / Ballad Of A Thin Man
Het Charles M. Young interview (1985), zie hier. [met dank aan Harry]
Greil Marcus over Dylan, onder andere over More Blood, More Tracks. Marcus heeft het nieuwste deel van The Bootleg Series al gehoord, zie hier. [met dank aan Martin]
Coffee Trails: Op een nog onbekende datum een lezing in Amsterdam over Bob Dylan, zie hier.
Liesje Schreuders geeft 25 november in Den Helder een lezing over Bob Dylan, zie hier.
"Blood op het spoor": De door Jos Gerards geschreven recensie van Blood On The Tracks is afkomstig uit Limburger Koerier van 1 maart 1975.
Over de prijs van Clinton Heylins nieuwste boek No One Else Could Play That Tune heb ik in de afgelopen weken veel e-mails gekregen, en dan met name over de hoge verzendkosten. Ik snap de klacht, maar nu ik het boek gelezen heb moet ik zeggen dat ik het boek méér dan de prijs die ik er voor betaald heb (inclusief verzendkosten) waard vind. Het is een zéér informatief, goed gedocumenteerd boek. Wat Heylin in 128 pagina's (waarvan 'slechts' 93 de hoofdtekst bevatten) weet te vertellen is vele malen meer dan menig Dylanoloog in een dikke pil uit de doeken weet te doen. Het lezen van No One Else Could Play That Tune is de perfecte voorbereiding op More Blood, More Tracks.
De komende weken houd ik No One Else Could Play That Tune binnen handbereik.

Geen opmerkingen: