trrrring

"Hallo?"
"Goedemorgen, met mij. Ik weet dat 't nog vroeg is, maar ik kon niet meer slapen."
"Ik nog wel..."
"Ben je nog in Ulft geweest?"
"Ja."
"En?"
"Was leuk. Veel nieuwe en oude gezichten. Veel staan praten en daardoor eigenlijk weinig van het programma gezien en gehoord."
"Dus je hebt alleen maar staan kleppen..."
"Bijna wel ja."
"Maar dat is toch zonde?"
"Wel nee joh, ik heb me uitstekend vermaakt."
"Wat anders: heb je het nieuws van vanochtend al gezien?"
"Aangezien je mij wakker belt, nee..."
"Bob Dylan zit in de zit in de whiskey."
"Wat zeg je nou?"
"Bob Dylan zit in de whiskey. Hij heeft een eigen whiskey, die komt volgende maand op de markt. Heaven's Door heet dat whiskey-merk."
"Beetje zwakke naam, vind je niet?"
"Ik vind 'm ook niet sterk, maar je moet even met je luie reet uit bed komen en het internet op gaan. Die flessen waar die whiskey in zit zijn wel mooi, moet ik zeggen. Je herkent er Dylans smeedwerk in. Erg geslaagd."
"Ik zal zo gelijk even kijken."
"Het is bijna jammer dat ik niet meer drink, zo mooi zijn die fessen."
"Ik ga even kijken. Ik spreek je later."
"Ja. Denk maar vast na over hoeveel flessen je gaat bestellen."
"Eerst kijken..."
"Misschien kunnen we samen... Hallo?"
"..."
"Ben je er nog?"
tuut tuut tuut


Voor de Bob Dylan Special in Ulft stelde ik het boek De Dylan-rammel en andere stukken samen. Zeven stukken uit tien jaar schrijven over Bob Dylan heb ik verzameld in het boek De Dylan-rammel en andere stukken. Vijf van de stukken in De Dylan-rammel werden niet eerder gepubliceerd.
Dit boek zal niet verkrijgbaar zijn via de gewone boekhandel, maar alleen via Bob Dylan in (het) Nederland(s). Het boek kost €15,- exclusief verzendkosten.
Interesse? Stuur een e-mail naar twillems87[at]gmail.com

Van de achterflap van het boek:
In De Dylan-rammel en andere stukken verzamelt Tom Willems zeven stukken uit een periode van tien jaar schrijven over Bob Dylan. De Dylan-rammel bevat onder andere een uitvoerig, licht experimenteel stuk over Blonde On Blonde (1966), misschien wel Bob Dylans bekendste album, het poëtische "Woensdag in Düsseldorf" en het titelstuk waarin Willems op zoek gaat naar de aantrekkingskracht van Bob Dylans muziek: de Dylan-rammel.


Meer over Heaven's Door whiskey is te vinden op Bob Dylans website (zie hier), op de website van Heaven's Door (zie hier) en op verschillende andere websites waaronder de site van The New York Times (zie hier).

Geen opmerkingen: