Dylan - What happened?

'Heb jij dat boek van Paul Williams over Dylans bekering tot het Christendom?'
'Ja, dat heb ik wel. Even kijken... O, ik heb 'm drie keer. Dat was ik even vergeten.'
'Drie keer? Waarom?'
'Da's niet eens bewust, dat is gewoon zo gelopen.'
'Hoe bedoel je?'
Nou, kijk, dat zit zo. Ik ben jaren naar dit boekje op zoek geweest. Toen ik het eindelijk vond - een eerste druk - was ik daar erg blij mee, ondanks de vouw in de kaft en de koffievlek op de cover rond de 'N' van Dylan. Niet zo heel veel later vond ik een gaaf exemplaar, een tweede druk. Voor die paar euro die de verkoper vroeg, kon ik het niet laten liggen. Pas bij thuiskomst viel me het kleurverschil op. De kaft van de eerste druk is wat bruinig, terwijl de kaft van die tweede druk echt zwart-wit is. Moet je eens kijken naar de foto van Dylan op de cover. Op die tweede druk is die minder scherp.'
'Oké, dat zijn de eerste twee drukken, en dat derde exemplaar dan?'
'Dat is een derde druk. Die vond ik ooit in een winkel vol tweedehands boeken. Toen ik die vond, wist ik niet wat ik zag. Ineens bleek de cover van dat boekje ook in kleur te zijn gedrukt!'
'En nu staan ze alle drie in de kast...'
'Ja, mooi hè?'
'Ik vind het een beetje overdreven, als ik eerlijk ben.'
'Dat mag je vinden.'
'Heb je het ook gelezen?'
'Ja, wat dacht jij dan! Drie keer.'
'Dan ken je het nu toch wel?'
'Misschien wel, al wil ik het binnenkort weer eens herlezen.'

Geen opmerkingen: