Dylan kort #969

Terwijl "Love and theft" draait, stuit ik op onderstaande setlist van het concert van gisteravond, inclusief 'Early Roman kings'. Ik schenk mezelf nog een kop koffie in en leun even achterover. Even maar, daarna is het gewoon weer verder werken aan een nieuwe 'Dylan kort'.
Setlist 7 november: I'll be your baby tonight / Don't think twice, it's all right* / Things have changed* / Tangled up in blue* / Early Roman kings / A Hard rain's a-gonna fall / Summer days / Blind Willie McTell / Highway 61 revisited / Spirit on the water / Thunder on the mountain / Ballad of a thin man / Like a rolling stone / All along the watchtower // Blowin' in the wind
'Wat heeft Bob Dylan met de generatieclash te maken?' Uhhm, niks? Zie hier. [met dank aan Dirk voor de tip]
Boeken: Op Dylans officiële website zijn op de pagina 'books' een aantal afbeeldingen van boeken toegevoegd, waaronder enkele boeken over muziek en de bundels Howl and other poems en Kaddish and other poems 1958 - 1960 van Allen Ginsberg. Zie hier.
Nu ik het toch over Allen Ginsberg heb: volgens mij hoef ik niet meer te schrijven dat er tussen Allen Ginsberg en Bob Dylan in de loop der jaren duidelijk sprake is geweest van wederzijdse beïnvloeding (een en ander hierover is te lezen in Luister je nou alweer naar Bobby).
Ik heb een dag of twee geleden het nieuwe boek met vertalingen van gedichten van Allen Ginsberg uitgelezen. Nou had ik al een zwak voor het werk van Ginsberg, maar het lezen van deze nieuwe, werkelijk schitterende vertalingen heeft de liefde voor Ginsbergs werk alleen maar sterker gemaakt. Ik grijp graag de gelegenheid aan om eenieder Howl, Kaddisj en andere gedichten van Allen Ginsberg (Uitgeverij IJzer) aan te bevelen. Zie hier.
Afbeelding: De afbeelding bij dit bericht komt uit De Standaard van gisteren. [Met dank aan Bart]

Geen opmerkingen: