Dylan kort #760

setlist 11 november: Leopard-skin pill-box hat* / Girl of the north country* / Things have changed* / Spirit on the water / Honest with me / Tangled up in blue / The Levee's gonna break / Desolation row / Highway 61 revisited / Forgetful heart / Thunder on the mountain / Ballad of a thin man / All along the watchtower / Like a rolling stone
* = Mark Knopfler op gitaar

In de nieuwe Lust for life - het blad dat nu in de winkels ligt - staat een recensie van Bob Dylan in Nederland (1965 - 1978). Robert Haagsma, de recensent van dienst, schrijft, naast een algemene schets van de inhoud van het boek, o.a. 'Willems schetst hoe hippe muziekliefhebbers toch zwichten voor de karakteristieke stem, de soms abstracte teksten en de mysterieuze persoonlijkheid.' en 'Het is materiaal die Tom Willems met de precisie van een boekhouder te lijf gaat. Droog is zijn relaas echter nooit, dankzij zijn zwierige pen en oprechte enthousiasme.'
Je zult begrijpen dat ik zeer ingenomen ben met deze recensie. Uitgeverij Free Musketeers heeft de recensie inmiddels online gezet.

Paul over Biograph, hier. De antwoorden op zijn twee vragen: 'Up to me' is een outtake van Blood on the tracks, Blood on the tracks werd in 1974 opgenomen en begin 1975 uitgebracht. 'The Groom's still waiting at the altar' stond aanvankelijk niet op Shot of love. Dit nummer verscheen in Amerika op de b-kant van de single 'Heart of mine'. Later werd dit nummer aan de tracklist van Shot of love toegevoegd.
The amazing Bob Dylan - concert impressie door Astrid.

De foto bij dit bericht is gemaakt tijdens Dylans eerste concert in Nederland op 23 juni 1978. Simon was zo vriendelijk om mij vijf door hem gemaakte foto's te sturen. Vandaag dus de eerste foto uit deze serie van vijf, in de komende tijd zal ik ook de resterende vier hier publiceren. De foto's werden 33 jaar geleden gemaakt en worden nu voor het eerst gepubliceerd. Met dank aan Simon!

1 opmerking:

CultureEye zei

Bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen. Up To Me is toch wel een lost classic, het nummer had wel een plekje op Blood On The Tracks verdient

Mooie foto trouwens, ben benieuwd naar de andere