Dylan kort #661

Allereerst dank aan Arno en Peerke voor de reacties bij luisterperiodes.
Vergeet niet aflevering drie van de Dylan 30 hieronder te lezen.
Hoe het zo gekomen is, weet ik niet meer. Wel weet ik dat Marcel van Veldhuizen mij ooit liet weten nog eens een stuk over Shooting star te willen schrijven. Dat stuk heeft hij nu geschreven & staat sinds gisteren op zijn blog. Ik vind het meer dan de moeite van het lezen waard, niet zozeer omdat al mijn vragen over dit nummer beantwoord worden, maar vooral omdat het mij aan het denken zet, terugstuurt naar het herbeluisteren van Shooting star. Zelf lezen? Zie hier (en laat Marcel weten wat je van zjn stuk vindt.)
Blowin' in the wind op Generation met de tenenkrommende aantekening
werd geschreven met de gebeurtenissen tijdens de oorlog in Vietnam als aanleiding. Jeuk krijg ik hier van, enorm veel jeuk, overal! Gelukkig valt het nummer zelf ook nog te beluisteren.
Over jeuk gesproken: Bob Dylan die zingt voor de paus. Dat is toch een mooie ontmoeting van new age en katholicisme. lees ik hier. [er komen enkele krachttermen aan, mocht je hier niet van gediend zijn, wend dan even het hoofd af]
Wel godverdomme! Bob Dylan = New Age! Welke halvegare nitwit verzint deze onzin? Schaam je! G#!vd?*# [zo, die ben ik kwijt]
De Zwijger herdenkt Suze Rotolo op gepaste wijze.
Op Paul's weblog een stukje over het in april te verschijnen album So beautiful or so what van Paul Simon. Hij schrijft o.a. Het gerucht gaat dat Bob Dylan heeft meegewerkt aan het nieuwe album. Dit gerucht is voor geheel nieuw (& een verrassing). We zullen zien, iets om in de gaten houden.

2 opmerkingen:

yapyap zei

Ha Tom,
In de nieuwe Uncut staaat een interview met Paul Simon. Hierin zegt hij onder meer dat hij Dylan heeft gevraagd om een bijdrage aan zijn nieuwe album. Maar: 'I send it to him, but I didn't hear back. I don't know why'.
Helaas, geen bijdrage dus.
Groet
Yap

CultureEye zei

Jammer Jammer

Wel leuk die reclame voor mijn blog