Señor & meer

Vergeef mij mijn eventuele tik en schrijffouten. Ik denk gedwongen snel. Geen tijd om terug te lezen.
Ik lees een stuk over Señor (tales of Yankee power) in een ongedateerd fanzine & de schrijfster probeert in het stuk hard te maken dat Señor niemand minder is dan don Juan & mijn gedachten dwalen - na het lezen, nooit tijdens het lezen (okee, bijna nooit...) - naar de dag waarop in World gone wrong kocht. Zonder reden of doel behalve het doden van wat tijd, was ik de lokale platenboer binnengelopen en terwijl ik tussen het stapeltje Dylan-cd's keek, zet de verkoper World gone wrong ertussen, die dag uitgekomen, zei hij. De cd gelijk mee genomen.
Pas jaren later zag ik dat er iets raars aan de hand is met deze cd. De titels zijn op de cd in de verkeerde volgorde gedrukt. Daar wordt in absurd kleine letters melding van gemaakt in het cd-boekje. Op een latere cd-persing is de fout ongedaan gemaakt.
Waarom dwalen de gedachten naar deze 'ontdekking' af, juist vandaag, dit moment waarop nummers van Under the red sky uit de boxen knallen? Ik weet het niet. Er is geen verklaring, maar het illustreert wel hoe krom de gedachten kunnen buigen, wanneer je er oog voor hebt.

Geen opmerkingen: