Dylan kort #942

Vergeet niet de foto's van Arno en de scans van Senne te bekijken, beide hieronder. Daartussen 'Dylan op de cover #2'. Alsof drie berichten op één dag nog niet genoeg is, hierbij het vierde bericht.
Bijenkorf: Van Loek heb ik begrepen dat de door de Bijenkorf aangeboden The Bob Dylan 70's collection in de folder van die keten hetzelfde oogt als het door de Volkskrant uitgebrachte boxje.
Toch vreemd: de Volkskrant brengt in drie achtereenvolgende jaren drie boxjes met cd's van Dylan uit. Vlak na het uitbrengen van het derde boxje gooit de Volkskrant de boxjes in de uitverkoop. Maar na het uitbrengen van het derde boxje, twee jaar nadat het eerste boxje uitkwam, lijkt alle exclusiviteit verdwenen.
De inhoud van het eerste boxje wordt aangevuld en in een nieuw doosje gedaan om in Frankrijk verkocht te worden ter gelegenheid van de tentoonstelling L'Explosion rock.
Niet lang daarna biedt Knack Focus de eerste twee boxjes te koop aan. En vervolgens biedt de Bijenkorf - tegen een veel lagere prijs - het tweede boxje aan.
Mmmmm.
Sony Music Logo: N.a.v. mijn vraag over de betekenis van 'de rode veeg' - het logo van Sony Music - kreeg ik onderstaande e-mail van Hans, waarvoor dank!

Hoi Tom,

Daar communicatie/marketing mijn vak is, hield jouw opmerking over het logo van Sony mij bezig. Er is inderdaad niets over te vinden op internet behalve dat het in 2009 is ingevoerd. Dat er niets over te vinden is betekent vrijwel zeker dat het niet door een extern design bureau is ontworpen, maar door Sony zelf. Het logo is een penseelstreek en staat denk ik vooral voor artistiek. Maar als je goed kijkt kun je ook zien dat de penseelstreek de onderste helft van de letter 'S" is (van Sony Music). Het logo is officieel in meerdere tinten rood, maar wordt klaarblijkelijk ook in wit gebruikt. Het gebruik is zeer inconsequent. Op de CD Tempest (het doosje bij de luxe editie) staat die in wit, terwijl die op de LP in het rood staat.

gr Hans


Cat Power: Patrick stuurde mij de foto van Cat Power bij dit bericht. Wie zich afvraagt waarom deze foto op deze blog een plaatsje heeft gekregen, moet maar eens goed kijken.
Cat Power - zo heb ik begrepen van Patrick - coverde o.a. Dylans 'I believe in you' op het album Jukebox. Op ditzelfde album staat haar 'Song to Bobby'.
Iets in mij zegt dat ik ooit een versie van 'Path of victory' door Cat Power heb gehoord, maar ik weet dit niet meer zeker. Blijkbaar heeft dit - als het al klopt - geen indruk op me gemaakt.
(De kleur van de Dylan-hoes op de foto is opmerkelijk donker, een heruitgave denk ik :-))
Ron Wood: Veel (héél veel) berichten op het internet over Ron Wood die zijn schilderijen moet verkopen, waaronder een portret van Dylan. Zie o.a. hier. Eén link vind ik genoeg aangezien dit maar zijdelings met Dylan te maken heeft.
Voor de kinderen: Een leuk shirt - voor de kinderen - met een portret van Dylan, zie hier. (moeten de ouders wel een dikke portemonnee meenemen...)
de Groene Amsterdammer: In de Groene Amsterdammer (39 van 26 september) moet het stuk 'Prachtige slijtage' van Leon Verdonschot over Dylan staan. Ik verwacht dat het om een recensie van Tempest gaat, zie ook hier.
Rolling Stone: Ook in de Duitse Rolling Stone staat het interview met Dylan, zie hier.


Geen opmerkingen: