Dylan kort #934 - aanvullingen

Sounds Tilburg: 'Nietus / Wellus: Bob Dylan', zie hier.
Moet je horen: 'Duquesne whistle', dit bericht is al weer een week oud, ik moet het over het hoofd hebben gezien. Zie hier.
Tempest: In 'Dylan kort #933' vroeg ik wat jij nu (en over één jaar) van Tempest vindt. Hieronder de reactie van Dirk:

Bespreking Tempest Bob Dylan

Op vrijdag 23 juni 1978 stap ik vol verwachting als achttienjarige  in Brussel op de trein richting Rotterdam. Vier jaar eerder heeft mijn plaatselijke platenboer me laten kennismaken met het oeuvre van Dylan. In deze vier jaar schaf ik mij alle Lp’s van Bob aan en zijn teksten en muziek laten me vanaf dat eigenste moment  nooit meer los. Op de trein zit ik te dagdromen want het zal de eerste keer (en zeker niet de laatste) in mijn leven zijn dat ik mijn grote idool live zal kunnen bewonderen. Aangekomen in Rotterdam volg ik de grote massa naar ingang noord-zijde van het geweldige voetbalstadion dat intussen al goed volgelopen is en wanneer Dylan himself op het podium verschijnt ben ik een en al kippenvel.
Het gevoel dat ik de maanden voor het concert had is hetzelfde gevoel dat ik de laatste maanden gevoeld heb. Toen ik ongeveer 2 weken geleden de cd in de lader schoof en meer dan een uur kippenvelmomenten heb gekend wist ik dat Bob bij mij nog altijd de tere plek wist te raken. Ik ben ondertussen 55 geworden maar in mijn hoofd hoor ik nog dagelijks het zinnetje “may you stay forever young”. Roll on Bob.

Dirk



Geen opmerkingen: