Morgen is een lange tijd - door Rambling Pete

Peter van der Doef, beter bekend als Rambling Pete, vertaalt en zingt songs van Bob Dylan. De vijfde vertaling die ik hier plaats is "Morgen is een lange tijd",  "Tomorrow Is A Long Time".

MORGEN IS EEN LANGE TIJD

 

Als vandaag geen eindeloze weg was

En vannacht niet zonder maneschijn

En als morgen niet een hele lange tijd was

Dan wist je niet wat eenzaamheid kan zijn.

 

Refrein:

Oh, als alleen mijn lief op mij zou wachten

En haar kloppend hart alleen voor mij zou slaan

Oh, als ze wilde delen weer de nachten

Dan zou ik o zo snel weer naar haar gaan.

 

Ik zie mijn spiegelbeeld niet meer in het water

En zonder pijn spreek ik geen woorden meer

Mijn voetstap is ineens ook zonder weerklank

Mijn eigen naam doet mij alleen maar zeer.

 

Er is schoonheid in het zilver van rivieren

En ook schoonheid in de gouden zonneschijn

Maar niets kan tippen aan de schoonheid

Van jouw ogen telkens als we samen zijn.


Luister hier naar Ramblin' Pete's versie van "Morgen is een lange tijd".


Geen opmerkingen: