Dylan kort #3650


Hierboven staat de trailer van Once Were Brothers [met dank aan Hans]
Rough And Rowdy Ways in de hitlijsten: Een week na het verschijnen van Rough And Rowdy Ways op elpee, op 24 juli, kwam het album op 1 binnen in de Vinyl 33. Vandaag zakt de elpee naar plek 2. Zie hier en hier. In de Album Top 100 is Rough And Rowdy Ways gezakt naar plek 14, zie hier. In de albumlijst van de Telegraaf staat de plaat deze week op nummer vijf [met dank aan Arie]:

In eerdere afleveringen van "Dylan kort" zijn er brieven uit de VPRO Gids over Dylan voorbij gekomen, hierbij een laatste brief [met dank aan Herman]:

Podcast: Hennie tipte mij over de (Engelstalige) podcast A Bob Dylan Primer van Michael Hacker. Ik heb er nog niks van gehoord, maar afgaande op wat Hennie mij schrijft, is dit de moeite van het beluisteren waard. Luister hier. [met dank aan Hennie]
Karl Kraus: in NRC Handelsblad van 24 juli staat een bespreking van de biografie van Karl Kraus. Die bespreking eindigt met: "De invloed van de 'tegenspreker' is nog altijd niet uitgewerkt, de fakkel is nog niet gedoofd. Aan Kraus hebben we misschien wel de Nobelprijs voor Literatuur (2016) voor Bob Dylan te danken, zo'n honderd jaar nadat hij zelf buiten de boot viel." [met dank aan Herman]
VPRO Gids #31 - 32, de puzzel, horizontaal 11 [met dank aan Hans]:



In dezelfde gids zegt Nazmiye Oral: "Ik droomde van de grote wereld buiten. 'All Along The Watchtower' van Jimi Hendrix hielp me om een soort agressie kwijt te raken, tegen de saaiheid. Het gaf me troost." [met dank aan Hans]
Arnon Grunberg in de Volkskrant van 30 juli [met dank aan Herman en Hans]:
Spraakmakers (Radio 1, 30 juli): op verzoek van gast Ron Louwerse wordt "When I Paint My Masterpiece" door The Band gedraaid, luister hier. [met dank aan Hans]
Hugo Camps interviewt Arno Hintjens in Het Laatste Nieuws (25 juli), Camps: "De stem van een generatie heeft Arno nooit willen zijn. Die eer laat hij aan Bob Dylan, die hij na zijn operatie thuis als eerste draaide." [met dank aan Hans]
Gijsbert Kamer interviewt Lewis Capaldi in De Morgen, 27 juli, Capaldi: "Ik ben veel naar singer-songwriters gaan luisteren. Naar iedereen van Bob Dylan tot Ed Sheeran, die ik allebei geweldig vind. Ik kwam erachter dat ik artiesten zonder opsmuk toch het beste vond. Iemand die gewoon met een gitaar het podium opkomt of zonder iets erbij achter de piano gaat zitten, dat vind ik het mooist." [met dank aan Hans]
"Mozambique": "Zijn er redenen om dit nummer niet meer te laten horen?", zie hier.
Newport 1965, 55 jaar later, zie hier.
Dylan & Vermeer, zie hier.
Piet van Die  bespreekt Rough And Rowdy Ways, zie hier.
Dylan-tribute in Scheveningen, zie hier.

Geen opmerkingen: