E-mail van Nanne

Ha Tom,

Gisteren begonnen aan het boek Revolution In The Air. In de zon, koffie erbij, wat wil een mens nog meer?!
Het verhaal bij Ballad Of A Thin Man maakt het hele boek al goed. Als je het stuk leest dan begrijp je waarom hij het nummer vrijwel elk concert speelt! Toch een vorm van protest is het niet? :)

Overigens een vraag: Enige tijd terug heb ik een stukje video van Dylan gezien. Ik weet niet meer waar, dacht zelf aan de 'No Direction Home' docu, maar daar kon ik het al zappend niet in terugvinden.
De scene is als volgt: In de sixties, Dylan achter piano, iemand in het publiek roept wat naar hem en Dylan zegt iets als dit in de microfoon: 'You gotta learn to control yourself'. En dan begint hij (Ballad Of A Thin Man?) te spelen. Het is een beetje vaag maar weet jij waar deze scene inzit?

Groet,
Nanne

Ik heb uiteraard voor Nanne gezocht om antwoord op haar vraag te kunnen geven, maar het niet gevonden. Wie weet het?

4 opmerkingen:

Silvester van der Pol zei

Volgens mij komt dit stukje uit EAT THE DOCUMENT. Dylan speelde Ballad of a thin man niet eerder dan in 1966 en alleen toen speelde hij piano op het podium en dan alleen bij deze song.
Dus het moet '66 zijn geweest en meer footage dan EAT THE DOCUMENT kennen we helaas niet.

tom zei

Eat the document was ook mijn gedachte, maar... de film snel doorgekeken en niks gevonden.
Mogelijk heb ik het over hoofd gezien, dat kan.

T.

Karl zei

Ik ken dat stukje ook, en ik zweer het, 't zit in No Direction Home. Vraag me niet waar, maar No Direction Home is het eerste en enige wat in me opkomt.

Nanne zei

Ok, thanks allen.
Het zal dan toch in No Direction Home zitten aangezien ik Eat The Docu niet gezien heb. Morgen No Direction nog maar eens kijken. Hé wat erg nou haha!