Dylan kort #456

Twitter: hier.
Ik heb altijd gezegd dat ik architectuur van Bob Dylan heb geleerd. Toen ik net was afgestudeerd heeft een architectuurcriticus mijn werk vergeleken met dat van Dylan, als een soort van folkmuziek. [...] Mijn favoriete song van Bob Dylan is trouwens Forever Young. (Bob van Reeth)
Helden van Tom Waits [over Mojo 200] op NRC Handelsblad.
Geert Wilders Paranoid Blues een remake van Dylan's Talking John Birch paranoid blues op De Borgers.
aanvulling op Dylan en politiek (zie hieronder): I never set out to write politics. I didn't want to be a political moralist. There were people who just did that. Phil Ochs focused on political things, but there are many sides to us, and I wanted to follow them all. We can feel very generous one day and very selfish the next hour... (Dylan tegen Robert Hilburn in November 2003)
De bestelde boeken over Dylan stromen binnen [zie Aantekeningen #3807], maar het schrijven over deze boeken - zoals ik heb beloofd - zal nog even op zich laten wachten. Dit vanwege de simpele reden dat ik eerst door een stapel oude afleveringen van Isis wil lezen en dat Isis #150 vandaag of morgen wel door de brievenbus zal vallen. Qua lezen gaat de meest recente uitgave van Isis bij mij altijd voor alles.
Gisteravond - terwijl ik een stuk las over de invloed van o.a. Grapes of wrath van John Steinbeck op Dylan's songteksten - dacht ik dat het misschien wel aardig is om eens een stuk te schrijven over welke boeken ik heb gelezen omdat ik weet dat ze van invloed zijn geweest op Dylan's schrijven en / of omdat Dylan ze gelezen heeft.
Hetzelfde geldt voor muziek. Ik heb Hank Williams ontdekt omdat ik ergens heb gelezen dat Dylan, enz.
Het zijn nog maar bonkende voornemens, ergens diep in het achterhoofd opgeborgen. Zelf al wel hier iets over te melden? Stuur het naar tom_dylan@hotmail.com.
Vanavond speelt Dylan in Linz, Oostenrijk. De eerste twee data voor een Amerikaanse tournee later dit jaar, zijn bekend, waarvan de eerste nog niet definitief vast staat:

3 september 2010 - Yakima
4 september 2010 - Seattle

Geen opmerkingen: