Dylan kort #459

Ik ben geen liefhebber van coverversies, zoveel moge zo langzamerhand duidelijk zijn, maar soms kom je iets opmerkelijks tegen, zie hier voor een Nederlandstalige versie van You're gonna make me lonesome when you go.
Een genie kan alles tegelijk, hier.
Vandaag vijfenveertig jaar geleden begon Dylan aan het opnemen van Like a rolling stone. En nogmaals (waarin de opnames van Like a rolling stone verplaatst worden van New York naar Nashville...
De dichter en Dylan van Martin Bril op Simple Comme Bonjour.
Ernst Jansz zingt Bob Dylan in Amsterdam (19 juni) op Nieuwsbank.
Een Dylan interview uit de jaren 80 (video), hier.
Een Dylan interview van (10 oktober 1985, video), hier.
Hoe meer ik er over nadenk - ik geloof me nadenken heb ik vandaag veel gedaan - hoe onwaarschijnlijker het mij lijkt dat die 40 cd boxset (zie Dylan kort #458) er daadwerkelijk komt. Dit bericht moet of een (zeer geslaagde) grap zijn, of - en dat lijkt mij waarschijnlijker - een tikfout. In het laatste geval zal er daadwerkelijk een boxset in de maak zijn (4 cd's, misschien zelfs 10 cd's?). Over wat er mogelijk op deze boxset komt te staan, kan ik we speculeren, maar van speculeren is nog nooit iemand wijzer geworden. En Sony Legacy belt mij toch niet om advies in te winnen...
Als er daadwerkelijk een boxset komt met - laat ik voorzichtig zijn - meer dan 3 cd's, dan verwacht ik niet dat deze nog dit jaar zal verschijnen. Een release (min of meer) samenvallend met Dylan's 70ste verjaardag in mei 2011 lijkt mij waarschijnlijker.

Geen opmerkingen: