Dylan kort #447

De foto links ontving ik via de e-mail van Alja Spaan inclusief de woorden:

Heb ik je deze al eens laten zien? het is een oude artprint van gekke schilder Wim - zo noemde ik hem in de weblogs, zo noemde hij zichzelf. Ik zoek in bestanden naar een passend plaatje voor mijn laatste uitnodiging - het atelier heeft nog 1 expositie, een overzichtsexpo en sluit dan met
poezie en muziek op 3 juli a.s.
Gekke schilder Wim mailde elke dag - elke foto die hij maakte bewerkte hij weer, alles dat hij tegenkwam, las, zag, bewerkte hij. Briljant was hij - vorig jaar overleden.

Alja, ik vind 'm schitterend. Gekke schilder Wim heeft een briljant portret van Dylan weten te creëren uit een oude foto. Deze bewerkte foto past beter bij mijn beeld van Dylan in 1966 dan de oorspronkelijke foto.

Egbert Hovenkamp: Dylan heeft voor mij de deur geopend naar de dichters van de Beat Generatie op Woest en Lenig.
Bob Dylan & The banks of the Royal canal op traliewoud.
Die muziek van tegenwoordig op De Borgers.

Geen opmerkingen: