Dylan kort #465

Vandaag 32 jaar geleden trad Dylan voor het eerst op in Nederland. (De foto hiernaast is gemaakt tijdens dit concert). Ik heb uitgebreid geschreven over dit eerste concert van Dylan in Nederland. Dit stuk zal deel uitmaken van mijn boek (Mijn boek is al een tijdje af, het wachten is op toestemming van Sony ATV om uit de songteksten van Dylan te citeren in mijn boek).
In de voetsporen van Bob Dylan [Ernst Jansz]. Meer over Dromen van Johanna, hier.
De zwendel met het kopiëren van de vinyl lp door Harry Prenger [iedere platenverzamelaar zou dit moeten lezen].
In Dylan kort #464 vroeg ik om informatie over de photo shoot voor de Fender reclamecampagne. Van Yvon kreeg ik via de e-mail onderstaande artikel uit de New York Times (uit 1965):

Bob Dylan During Recording Session with Fender Electric Guitar - December 1965

1965 was same year that inventor Leo Fender -- who'd revolutionized the way the world heard and played popular music with his groundbreaking electric guitar and amplifier designs in the 1940s and 1950s -- sold his world-famous instrument company to CBS. It was also the year that Bob Dylan would pick up a solid-body Fender guitar and send shock-waves through pop culture with his own newly-electrified sound. In December 1965, Dylan, his sunglasses resting atop a Fender Band Master amp, ran through some runs on a well-worn Fender bass guitar for a Don Hunstein photo-shoot at the Columbia Recording Studios.

Met dank aan Yvon voor het sturen van bovenstaande artikel.

Geen opmerkingen: