Dylan kort #450

een verdwijnende atelierhouder door Alja Spaan.
Praten met Dylan (miss B) op Visions of Johanna.
Een paar dagen geleden was ik nog aan het 'klagen' over de weinig avontuurlijke setlist, maar de setlist van gisteravond ziet er al beter uit. What good am I? om er eens één te noemen. De nieuwsgierigheid naar nieuwe setlists is weer helemaal terug bij mij.
Gezien de vele reacties op het gisteren geplaatste stuk over o.a. Still on the road van Clinton Heylin en het eerder geplaatste stuk over dit boek, zijn er twee zaken in de planning:
1. regelmatiger schrijven over boeken;
2. terugkomen op Still on the road.
Dat terugkomen op Still on the road is naar mijn idee noodzakelijk. In mijn eerste bericht over dit boek - toen ik het schreef had ik het boek deels gelezen - heb ik de loftrompet over dit boek geblazen. Gisteravond heb ik Still on the road uitgelezen. En nog steeds zal ik de loftrompet over dit boek blazen, al moet ik zeggen dat de tweede helft van het boek minder goed is dan het eerste deel. De beste stukken in het boek handelen over Blood on the tracks en Shot of love, simpelweg omdat er over beide albums veel te schrijven valt en Heylin veel informatie boven tafel heeft weten te krijgen.
Over latere albums zoals "Love and theft" en Modern times is die informatie veel minder. Ondanks dat de tweede helft van Still on the road naar mijn smaak wat minder sterk is, blijven Still on the road en voorganger Revolution in the air aanwinsten voor de Dylan-bibliotheek.
Ik ben het vaak oneens met Heylin - m.b.t. "Love and theft" slaat hij de plank volledig mis - en ook zijn eeuwige afkatten van Michael Krogsgaard, Michael Gray en anderen gaat irriteren. Maar dat neemt niet weg dat Heylin ongelooflijk veel informatie heeft weten op te duiken.

Geen opmerkingen: