Dylan kort #1254 (inhaalslag)

Met dank aan een griepje was ik even een paar dagen afwezig. Tijd voor een inhaalslag.

100 tracks: Eerder schreef ik (hier) over de aangekondigde 100 tracks op Trouble In Mind en hoe ik als matige teller maar niet op de 100 uitkwam. Nu blijk ik ook nog een matige lezer te zijn, dat "Ye Shall Be Changed" op Trouble No More afkomstig is van The Bootleg Series vol. 1 - 3 was helemaal niet tot mij doorgedrongen en dat terwijl het toch echt duidelijk in de aankondiging van Trouble No More staat: "With the exception of 'Ye Shall Be Changed,' released in 1991 on The Bootleg Series, Vol. 1-3), none of the tracks on Trouble No More have been previously released." Verder is het wat vreemd dat ik in mijn eerste bericht die radio commercial gemakshalve niet als 'echte track' dacht te moeten laten meetellen, maar over het hoofd zag dat Trouble No More ook nog twee "band introductions" bevat (cd 6 track 7 en cd 8 track 11), ook nauwelijks 'echte tracks' te noemen (al wil ik ze niet missen).
Enfin, het begon allemaal, een paar berichten geleden, met de vraag of Trouble In Mind al dan niet precies 100 tracks bevat. Het antwoord is in ieder geval "nee", al ben ik zo langzamerhand kwijt waar de teller dan wel op staat. Ergens tussen de 98 en 102, denk ik (maar niet op 100...) [met dank aan Floater en Gerbrand voor de briefkaarten]

Thomas Verbogt - Ik begon te schrijven toen ik drie was is een veertig minuten durende documentaire. Niet alleen is Verbogt een groot schrijver, ook komt in een groot aantal van zijn boeken Bob Dylan voorbij. In de documentaire - zeer toepasselijk - is te zien hoe op de kamer van de jonge Thomas Verbogt Blonde On Blonde leunt tegen de poten van een tafel. De documentaire kan hier bekeken worden. [met dank aan Peter]

Trouble No More, het dertiende deel van The Bootleg Series moet nog verschijnen en Rolling Stone kijkt al weer naar de toekomst, naar The Bootleg Series vol. 14, zie hier. [met dank aan Gerbrand]

Oor over Trouble No More, zie hier.


Geen opmerkingen: