Dylanterie #22: Harmonie, 2008 - door Ubel

Harmonie, 2008

Harmony Central is sinds het begin van internet een veelbezocht Amerikaans muzikantenplatform. In het forum gooit iemand een balletje op, de aloude vraag “Wordt Bob Dylan overschat?” De reacties laten zich lezen als Dylans songtekst Ballad of a Thin Man. “Hij is de kerstman niet, zijn teksten raken kant noch wal. Hij zeikte de folkies af, en nee, hij is niet Kurt Cobain. Ik ben een diehard Amerikaan, word woest als iemand de vlag verbrandt. Als ik zijn gitaar hoor, krijg ik de neiging mijn hoofd kaal te scheren, een baard te laten groeien zoals Lenin had en wil ik de Berlijnse Muur herbouwen. Wordt Jezus overschat? Ik heb een vagina.”

Ubel Zuiderveld vervat onder de naam Dylanterieën korte observaties en gedachten omtrent Bob Dylan in 111 computergetelde woorden, zogenaamde honderdelfjes.

Geen opmerkingen: