Dylan kort #156

Frankonijn is soms zo into Dylan, zoals gisteren.
Gentlemen in the radiator: bijna de hele week draait Dylan op zijn kamer.
Philip Rouwenhorst hoorde de Beach boys en luisterde naar Dylan.
Ik lees Arno geeft in LUX zelfs een primeur: dat Bob Dylan destijds het Ensor-schilderij ‘De Intocht Van Jezus Christus In Brussel’ als inspiratiebron voor zijn song ‘Desolation Row’ gebruikte. En gelijk krijg ik jeuk. Hoezo Ensor als inspiratiebron voor Desolation row?
Ten eerste is het puur giswerk dat het schilderij van Ensor de inspiratie was voor het schrijven van Desloation row, wat ik persoonlijk zéér betwijfel, ten tweede is het zeker geen nieuwe 'vondst' van Arno om het schilderij en de song aan elkaar te koppelen.
In 1999 verscheen het boek The superhuman crew met daarin (fragmenten) van het schilderij van Ensor en de tekst van Dylans Desolation row.
Bob Dylan heeft een abonnement op de Televizier :-))
En als ik me dan toch op de grens met het onbetamelijke begeef: vandaag 32 jaar geleden liep het eerste huwelijk van Dylan op de klippen.

Geen opmerkingen: