Dylan kort #395

setlist 18 maart 2010:
01. Rainy day women # 12 & 35
02. The man in me
03. Beyond here lies nothin'
04. A hard rain's a-gonna fall
05. The levee's gonna break
06. Girl of the north country
07. Tweedle dee & tweedle dum
08. Can't wait
09. I don't believe you (she acts like we never have met)
10. Love sick
11. Highway 61 revisited
12. Shelter from the storm
13. Thunder on the mountain
14. Ballad of a thin man
(encore)
15. Like a rolling stone
16. Jolene
17. All along the watchtower

Bob Dylan - profeet tegen wil en dank op Modern times.
All I can do is be me whoever that is Laura Willems (kort) over I'm not there.
Dylan's Knockin' on heaven's door wordt op Here comes the sun gekoppeld aan het opruimen van 347 apparaten...

Dank aan allen die mij, n.a.v. Dylan kort #394, beterschapswensen stuurden.
Terwijl Marchin' to the city uit de koptelefoon knalde, rechtstreeks mijn donder in, liep ik vanmiddag richting de kraker - de man die, indien nodig, mijn ruggenwervels met brute kracht weer op hun plaats drukt. Terwijl mijn voeten moeizaam als de voeten van een oude man over de stoeptegels schuifelden, dwaalden de gedachten af naar elf maanden geleden. Elf maanden geleden zat ik op een bankje aan het water en begon Marchin' to the city in mijn hoofd te zingen. Zomaar, zonder aanleiding. Ik kan niet meer naar Marchin' to the city luisteren zonder aan dat bankje te denken. Rare associatie.
Voor oktober 2008 had geen Dylan-liefhebber Marchin' to the city gehoord, vanaf oktober 2008 - met de release van Tell tale signs - is het ineens mogelijk geworden om twee totaal verschillende versies van dit nummer te beluisteren.
Dat is wat ik ga doen, de twee versies van Marchin' to the city beluisteren, achter elkaar. Twee totaal verschillende nummers opgebouwd uit dezelfde fundamenten.

Geen opmerkingen: