Dylan kort #394

Handle with care van The Traveling Wilburys, zie hier.
Twitter: hier.
Stenders Canon: Bob Dylan - de uitslag.
Win kaarten voor tribute to Bob Dylan and Neil Young (27 maart), zie hier.
Anderhalve week geleden dacht kan mij het ook schelen en heb ik - ondanks de prijs - eindelijk een iPod gekocht, niks ouderwets sparen, gewoon doen. (zie Dylan kort #375 - aanvullingen) Al Dylan's albums staan er inmiddels op, bijna alle bonustracks van cd-singles nummers van soundtracks e.d. en nog meer. Niet - zoals ik me had voorgenomen - in WAV, zeker niet in mp3, maar in het bij iPod horende AAC. AAC neemt veel minder ruimte in dan WAV, maar klinkt net zo goed. Al Dylan's albums, bonustracks enz. namen dan ook nog geen 10 GB van de 160 GB in, voorlopig kan ik dus nog even doorgaan met vullen.
Nou heb ik deze iPod sinds de aanschaf al veelvuldig gebruikt, maar vandaag kon ik er pas echt van profiteren. Het zit namelijk zo: door rugklachten ben ik vandaag alleen maar in staat om te liggen of te lopen. Zitten en staan zijn dusdanig pijnlijk dat ik dat zoveel mogelijk moet vermijden (ik heb mezelf toegestaan twintig minuten tot een half uurtje te zitten om dit bericht te kunnen schrijven, daarna weer plat, maar dit terzijde). De iPod draait overuren deze dag. Terwijl ik lig, terwijl ik loop draai ik constant Dylan. Héérlijk, Dylan's volledige oeuvre in een klein doosje in het borstzakje van mijn bloes.
Voorheen verveelde ik me nog wel eens wanneer ik weer eens gedwongen plat lag, dat is nu uitgesloten.
Wat ik vooral draai? She's your lover now:

Pain sure brings out the best in people, doesn’t it?

1 opmerking:

Nanne zei

Well, get well soon!