Dylan kort #384

Twitter: hier.
Live aid, wat is er met het geld gebeurd?
Vandaag 25 jaar geleden ging We are the world van USA for Africa wereldwijd op vijfduizend radiostations tegelijkertijd in première.
De album top 10 van Jannes (op 3 Blonde on blonde).
De single We are the world is niet bepaald Dylan's finest hour, zo heb ik lang gedacht. Maar kijkend naar de dvd uitgegeven 20 jaar na het uitkomen van deze single, moest ik mijn eerdere conclusie toch wat nuanceren. De paar minuten waarin te zien is hoe Dylan zijn paar regels voor deze single opneemt, steeds opnieuw tot het goed is, laat toch een andere zanger zien dan luisterend naar de single doet vermoeden. Nog steeds niet Dylan's finest hour als je het mij vraagt, maar zeker ook niet zo erg als mijn herinnering doet vermoeden.
Deze single is veruit de minst gedraaide in mijn collectie. Een stiefkindje.
De twitteraar kan ik alleen maar aanraden een andere versie van Highway 61 revisited aan te schaffen, hoe schel Dylan's harmonica klinkt, kan per mix verschillen.

Geen opmerkingen: