Dylan kort #374

Samen spelen voor Dylan's verjaardag: Planet waves / Bob Dylan 69 op 20 en 21 mei.
Een goed oor, een verhaal van Niña Weijers (pdf).
Twitter: hier en hier.
Ik plaatste hier eerder een stuk van Rob over deel 9 van The Bootleg series, inclusief een reactie van mij. Via de e-mail ontving ik vandaag onderstaande reactie van Rob:

Tom,

Ik heb niet bedoeld elke jaar en aflevering van The Bootleg Series. Dat lijkt commercieel niet zinnig. De uitgaven in deze serie moeten iets bijzonders blijven. De strategie veranderen door een Grateful Dead, King Crimson of Pearl Jam release schema aan te houden is voor een topper als Dylan niet zinvol. Daarmee ondermijnt hij de aantrekkelijkheid van een ‘Dylan komt met een nieuw plaat’.

Wat ik bedoelde is dat Dylan best elke twee jaar met een nieuwe plaat mag komen. Of dat nou een soundtrack, cover plaat, of nieuw werk is. Voor het management van Dylan en CBS is dan wel een voorwaarde dat een plaat van Dylan heel goed verkoopt. Dus eerst een big seller en dan is het zinvol om redelijk snel met iets nieuws te komen. Where the money flows the music goes.

Rob


Op dit punt zijn Rob en ik dus niet met elkaar eens. Van mij mogen de afleveringen van The Bootleg series best jaarlijks komen, naast de 'gewone' releases van nieuwe albums.
Of het commercieel verstandig is het releasetempo dusdanig op te voeren, durf ik niet te zeggen. Van commercie weet ik niks. Wat ik wel weet is dat ik alle releases, in welk tempo ze dan ook worden uitgegeven, zal kopen.
Wat is volgens jou et perfecte 'ritme' waarin afleveringen van The Bootleg series moeten uitkomen, jaarlijks, eens per twee jaar, drie jaar?
Laat het me weten via tom_dylan@hotmail.com.

Geen opmerkingen: