Dylan kort #1021

Tournee 2014: Zoals al eerder bekend gemaakt, touren Dylan en band in juni en juli door Europa. Inmiddels is bekend geworden dat Dylan en band in augustus en september concerten zullen geven in Nieuw-Zeeland en Australië. Zie hier.
Hommage: Op 13 augustus treedt bekend Nederland, onder leiding van Tim Knol, aan om een hommage te brengen aan Bob Dylan. Dit feestje zal plaatsvinden in Het Concertgebouw in Amsterdam, zie hier. Zie ook de website van Het Concertgebouw, hier.
Roddel en achterklap: De verkering van Mari van de Ven is een Dylan-fan en kan dus geen toyboy zijn, zie hier. De wijze les: luister niet naar Dylan indien je nog ambities in de toyboy-branche koestert. (Of verberg je muzikale voorkeuren héél goed...)
Jaren 80: Dylans tien beste songs uit de jaren 80 volgens Classic Rock Mag, zie hier.
The 30th Anniversary Concert Celebration wordt vanavond door Canvas uitgezonden. (22:55 uur volgens de ene gids, 22:50 volgens een andere gids) Zie ook het bericht rechts. [met dank aan Simon en Herman voor het sturen van de scan] Het gekke is dat de uitzending, volgens meerdere tv-gidsen slechts tot tien over 12 duurt. Dat is iets meer dan een uur, dus dat kan nooit het gehele concert zijn. Zie de tv-gids hier.
Mavis Staples: In het onlangs verschenen boek I'll take you there over Mavis Staples brengt schrijver Greg Kot het inmiddels bekende verhaal over hoe Bob Dylan Mavis Staples ten huwelijk vroeg, aldus een recensie van dit boek in NRC Handelsblad van 17 mei. [met dank aan Herman voor de scan]
I'll take you there komt op mijn verlanglijstje (al ben ik voorlopig nog niet jarig). Afgezien van het Dylan-verhaal, wil ik dit boek lezen omdat ik wel een zwak heb voor de zangeres Mavis Staples.
Beatland van Frank Albers, het boek dat ik gisteren kocht en waar ik gisteren al kort even aandacht aan schonk, bevat een aardige anekdote over Bob Dylan die een boekwinkel bezoekt in Omaha. De anekdote vertelt eigenlijk niks, maar is wel komisch.
Dat was 'm weer voor vandaag. Nu ga ik gestrekt op de bank, Beatland uitlezen.


1 opmerking:

Cas zei

Aangestoken door jouw enthousiasme, heb ik Beatland vandaag zelf ook maar gekocht...