Dylan kort #1019

The 30th Anniversary collection is een paar dagen geleden door Music on Vinyl op vinyl uitgebracht (zie hier). Ik heb deze uitgave nog niet gezien of gehoord, ik kan er dus nog weinig over zeggen. Maar als Music on Vinyl met deze release ook weer weet te voldoen aan de eigen hoge standaard, dan mag aangenomen worden dat deze release zeker de moeite waard is.
Shadows in the night: Volgens de website van The Examiner komt dit album waarschijnlijk in Amerika op 26 augustus uit (in Europa zou het dan een paar dagen eerder zijn). Die releasedatum komt van html-code achter een afbeelding van de hoes op het internet. (Zie hier). Ook is er al op meerdere sites gewezen op de overeenkomst tussen de hoes van Shadows in the night en hoezen van het Blue Note label. Er wordt dan gewezen op het album Hub-Tones van Freddie Hubbard. (Zie hier) Er zijn echter meer Blue Note albums met een soortgelijk ontwerp uitgegeven. Wanneer je kijkt hoe de foto van Dylan op de hoes van Shadows in the night is afgebeeld, zie ik zeker ook overeenkomsten met Shoutin'! van Don Wilkerson. (Zie hier) [met dank aan Wim]
Nog even over de foto van Dylan op de hoes van Shadows in the night. Als ik me niet vergis komt die foto uit de fotosessie die William Claxton in 2006 van Dylan maakte. Claxton is natuurlijk vooral bekend als fotograaf van... jazzmusici.
de Volkskrant van vandaag bevat een kort bericht over het online zetten van "Full moon & empty arms". De voorlaatste zin van dat stukje: "De cover is volgens Dylans woordvoerder de eerste track van een nieuw album dat later dit jaar verschijnt." [met dank aan Simon en Herman]
Hip Hop Dylan: Zie hier. Laatste alinea. De karakterisering van Dylan als "de prins Charles van de Nobelprijs Literatuur" vind ik erg sterk. [met dank aan Dirk]
The Kids are allright (film): 33.45 minuten voor het einde is de hoes van Blood on the tracks te zien. [Met dank aan Alja]

Geen opmerkingen: