Dylan kort #306 - aanvullingen



Meer over Mississippi op Life's a coconut, zeg maar een vervolg (zie Dylan kort #306).
De tien beste albums uit de periode 2000 - 2009, aldus Entertainment weekly op Speakerheadz.

Vanavond de cd van How sweet the sound beluisterd, de dvd moet ik nog bekijken - al heb ik de documentaire reeds online gezien. Twijfel over de aanschaf? Lees nog eens het stuk van Rob over How sweet the sound hier. Ik ben het met Rob's conclusie zeker wel een aanwinst, maar met een paar missers, volledig eens.
Zelf een andere mening over How sweet the sound? Laat het me weten via de e-mail of via reacties.
How sweet the sound is (uiteraard) niet de enige essentiële Joan Baez-release voor Dylan-liefhebbers. Denk bijvoorbeeld aan de 3cd boxset Rare, live & classic met daarop de duetten Troubled and I don't know why (17 augustus 1963), Mama, you've been on my mind (31 oktober 1964, ook verschenen op The Bootleg series volume 6) en Blowin' in the wind (23 mei 1976, wel te zien in de tv-special Hard rain, maar niet uitgebracht op het gelijknamige album).
Naast Rare, live & classic is Joan Baez live at Newport nog een interessante release met daarop It ain't me, babe (24 juli 1964) en With God on our side (26 juli 1964). Filmopnames van deze beide duetten zijn te vinden op de dvd The Other side of the mirror: Bob Dylan live at the Newport folk festival 1963 - 1965.

Geen opmerkingen: