Dylan kort #322 - aanvullingen

Frits over de aanstaande tournee van Dylan door Japan op Modern times.

Ik ben de laatste paar dagen erg druk met het digitaliseren van een aantal Dylan lp's. Gisteravond begonnen met het opnemen van Tell Tale Signs, een box met maar liefst 4 lp's, 8 kanten dus. Kant voor kant neem ik op om daarna de nummers van elkaar te scheiden.
Vier lp's dus, dan zou je verwachten dat de nummers zoals die staan op de eerste cd van Tell Tale Signs op de eerste twee lp's staan, en de nummers van de tweede cd op de derde en vierde lp. Dat is ook zo, alleen Mississippi #2 is verschoven van het begin van de derde lp naar het eind van de tweede lp. Maar dit terzijde.
Het scheiden van de nummers doe ik al luisterend door een koptelefoon - een ding dat ik zelden gebruik - en het mooie van luisteren door een koptelefoon is, dat je dingen hoort die je anders niet hoort. Zo hoorde ik aan het eind van Marchin' to the city Dylan enigszins twijfelend zeggen I don't know.
Nog nooit eerder is me dit opgevallen. Toch maar eens de cd-versie over de koptelefoon beluisteren.

Geen opmerkingen: