Dylan kort #328


Twitter hier en hier.
Dont look back is vanavond te zien op Holland Doc.
En nog een lijstje (met Dylan niet in de lijst, maar wel in de inleidende tekst).
Komt Dylan in mei 2010 naar Europa? Het eerste gerucht staat op Expecting rain, Dylan treedt mogelijk op 28 mei op in Göteborg. Mocht het inderdaad kloppen dat Dylan eind mei in Göteborg speelt, dan zullen er meer concerten in Europa gepland worden. Maar ik kan me niet voorstellen dat Dylan dan ook één of meerdere concerten in Nederland zal geven, aangezien hij afgelopen april nog drie keer in de Heineken music hall stond. Nog nooit eerder is Dylan binnen elf maanden twee keer in Nederland geweest voor een optreden. De concerten in Nederland die het dichtst op elkaar zaten waren de concerten van 20 maart 1995 en 20 juni 1996, precies vijftien maanden. Ik verwacht niet dat Dylan voor 2011 een concert in Nederland zal geven, maar dan, duimen kan altijd.
In het stuk over STICK 3 (zie hieronder) schreef ik dat de bladzijdes 29 en 30 in mijn STICK ontbreken. Rein van der Pot is zo vriendelijk geweest om scans van deze beide bladzijdes te sturen. Bladzijde 29 bevat een afbeelding van Dylan (de afbeelding bij deze aflevering van Dylan kort) en bladzijde 30 bevat een stuk over Dylan's motorongeluk, The Basement tapes en John Wesley Harding.

Geen opmerkingen: