Zo doe je dat #0

Frans stuurde mij ruim een week geleden een voorstel voor een nieuwe serie voor deze blog: songs die door Bob Dylan (live) zijn gecoverd. Een top 10 van de beste door Dylan gespeelde covers, stelde Frans voor. In zijn top 10 - zo blijkt uit zijn e-mail - komt in ieder geval Dylans versie van "Hard Times" van 28 april 1993. Dit is een schitterende, akoestische versie ter ere van de zestigste verjaardag van Willie Nelson, zie hier.



Ik heb Frans gevraagd of hij deze rubriek voor de blog wil verzorgen, maar door tijdgebrek moet hij hier voor bedanken.
Het idee van Frans spreekt mij wel aan, maar waarom stoppen bij 10? Waarom niet lezers van deze blog de kans geven om hun favoriete door Dylan gespeelde cover(s) onder de aandacht te brengen? Heb jij zo'n door Dylan gespeelde cover waarvan jij vindt dat iedereen die moet horen? Schrijf een (korte) uitleg waarom iedereen dit nummer moet horen en stuur deze uitleg inclusief een link naar YouTube waar het bewuste nummer te horen is (indien mogelijk) naar twillems87[at]gmail.com
Ik zal de ontvangen stukken inclusief link onder de titel "Zo doe je dat" op deze blog plaatsen. Wie o wie stuurt mij een (korte) tekst en link voor de eerste aflevering van deze nieuwe serie?

Niet meer dan 1 song per bericht. 
Inspiratie nodig? Kijk eens in het boek The Songs He Didn't Write van Derek Barker, het naslagwerk over door Dylan gespeelde songs van andere schrijvers.

Geen opmerkingen: