aantekening #7552

 Uit het pak met ruim honderd cd's pik ik er eentje uit omdat de hoes mij aanspreekt. Het is een cd van Jessica's Brother, een bandje waar ik nog nooit van gehoord heb. Ik draai de cd om om naar de tracklist te kijken. Mijn oog valt gelijk op de vierde track. Dat nummer heet "Dylan".

Het zal toch niet?



~ * ~ * ~

Op de voorzijde van het boek zit een sticker en die sticker vertelt mij dat er al 100.000 exemplaren van het boek verkocht zijn. Het verscheen in juli 2018. Vorige week kreeg ik via What's App een foto waarop dit boek te zien is en daaronder de tekst: "moet je lezen, zit vol Dylan. Ieder hoofdstuk is vernoemt naar een Dylan-song." Ik heb geluisterd. Ik heb het boek gekocht en ik lees. Ik ben over de helft. Het zit vol Dylan. Ik wil de naam van de schrijver of de titel nog niet verklappen. Dat doe ik als ik het uit heb.

~ * ~ * ~

In juni 1985 noemde Hitkrant na aanleiding van toen net verschenen album Empire Burlesque Bob Dylan "fris en verjongd". Diezelfde maand noemde VARA Gids hem een van "de oudjes in de popmuziek". Bob Dylan was op dat moment 44 jaar.

2 opmerkingen:

Rambling Pete zei

Wanneer ga je titel en/of auteur verklappen Tom?

tom w zei

heb ik al gedaan: https://bobdylaninnederland.blogspot.com/2020/09/dylan-kort-3656.html