Dylan kort #766

setlist 20 november: Leopard-skin pill-box hat* / It's all over now, baby blue* / Things have changed* / Tryin' to get to heaven* / Honest with me / Tangled up in blue / Summer days / Blind Willie McTell / Highway 61 revisited / Desolation row / Thunder on the mountain / Ballad of a thin man / All along the watchtower / Like a rolling stone
* Mark Knopfler op gitaar
(voor al diegene die de setlists een beetje zat zijn: bovenstaande is de voorlaatste setlist van dit jaar)

Spaans leren? Probeer het met 'Blowin' in the wind'! Zie hier.
Gisteren plaatste ik hier een scan van de hoes van John Wesley Harding (zie hieronder). Het antwoord is gevonden, met dank aan Arie. De tekst 'Bob Dylan: "John Wesley Harding"' in de linker bovenhoek en het catalogusnummer in de rechterbovenhoek had niet op de voorzijde van de hoes gedrukt moeten worden, maar op de 'spine', de bovenkant van de hoes. [Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik daar niet aan gedacht heb...] De gekochte plaat is dus een misdruk.

In de Volkskrant van zaterdag stond een recensie van het boek No satisfaction - Hoe we werden wie we zijn van Chris van Esterik. De recensie - geschreven door Aleid Truijens - begint met 'Hoe de standenmaatschappij in de Betuwe via Bob Dylan, Hitweek en de gebleekte spijkerbroek als sneeuw voor de zon verdween.' Ik heb vorige week op het punt gestaan om dit boek te kopen. Waarom ik het niet gekocht heb, weet ik niet meer. Nu ik de recensie gelezen heb, heb ik daar wel spijt van, moet ik bekennen. [met dank aan Alja voor het opsturen van de recensie!]
13 november, alweer ruim een week geleden, was er een Dylan-feestje in Brugge onder de titel 'The roots of Bob Dylan'. Ik kon daar zelf helaas niet bij aanwezig zijn. Mocht je wel in Brugge zijn geweest op 13 november, dan is een (kort) stuk over de festiviteiten voor deze blog meer dan welkom.

Geen opmerkingen: