Dylan kort #529


De informatie op Dylans officiële website over waar en bij wat de Brandeis-cd wordt weggegeven is inmiddels aangepast [met dank aan Arie voor de tip!]. In Nederland is - aldus de informatie - de Brandeis-cd te krijgen bij aankoop van The Original mono recordings of The Bootleg series vol. 9 bij bol.com, Plato of Kroese. Het doet mij goed dat Plato in deze lijst is opgenomen, persoonlijk ben ik wel een liefhebber van deze winkelketen.
Gisteren ontving ik onderstaande e-mail:

Hoi Tom,

Mijn naam is Kashmere Hakim, folksinger & songwriter uit Amsterdam. Onlangs heb ik mijn folk EP 'The Hillsinger' uitgebracht.

Ik waardeer je Bob Dylan blog. Ik ben opgegroeid met Pete Seeger, Bob Dylan, John Lennon o.a. Ik heb gespeeld voor o.a. Kink FM, Radio 5, Oba Live en diverse optredens door het land van cafe's en huiskamerconcerten tot festivals in Bibelot, Rozentheater, etc. Zit bij de selectie 35 kwartfinalisten van de Grote Prijs van Nederland 2010 categorie singer/songwriter en ben geselecteerd voor de Popronde 2010 waar ik voor in diverse steden in Nederland speel.


Kashmere Hakim was zo goed om voor mij een link in te voegen waar ik zijn EP kon downloaden. Dat heb ik gedaan en op dit moment luister ik naar The Hillsinger. Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik zelden tot nooit luister naar non-Dylan muziek, maar voor The Hillsinger maak ik graag een uitzondering. Kashmere Hakim heeft een mooie, eigen stem. De muziek is duidelijk gebed in de muziek waarmee hij is opgegroeid, zonder dat dit heeft geleid tot klakkeloos naspelen en musiceren in de traditie van... Hakim heeft duidelijk een eigen geluid.
De nummers op The Hillsinger raken me wel. Deze EP ga ik vaker draaien.
De EP bevat zes nummers:
01. Free people
02. Angels
03. John Henry
04. Eastern shore
05. Foreign worker
06. Grandparents house
De vijfde track, Foreign worker, kan eenieder gratis downloaden, hier. Mocht je de gehele EP willen beluisteren, dan kan dat door hier de EP aan te schaffen (cd $9,99 of download $5,99).

Een recensie van Dromen van Johanna op Bieb blog Vlissingen.
Een erg geestig filmpje is hier te bekijken.

Geen opmerkingen: