Dylan kort #524


Zoekend op het net naar Dylan geeft google mij de titel Bob Dylan Literatuur & wetenschap. Bingo, denk ik nog, dat moet wat zijn. Het is een link naar Literatuur & Wetenschap waar welgeteld - na een citaat - een regel of zeven over Things have changed is geschreven. Niet dat het slecht is, maar ik had toch wel wat meer verwacht, moet ik eerlijk bekennen.
Vandaag in Landgraaf: Bob Dylan in het Limburgs.
Kaarten winnen voor Ernst Jansz in Neede op 2 oktober kan hier.
De foto bovenaan dit bericht is gemaakt in de Columbia studio in Nashville ten tijde van de opnames van Blonde on blonde. Alle nummers op Blonde on blonde, m.u.v. One of us must know, werden in Nashville opgenomen.









Wanneer de deurbel zou gaan en een wildvreemde - met schuim rond de mond van enthousiasme - zou beweren dat ik ècht eens zou moeten luisteren naar een uitvoering van Seeing the real you at last uit 1995, dan is de kans groot dat ik 'm wel zou binnen laten, maar nog niet op zou woord zou willen geloven.
Die wildvreemde heeft niet voor de deur gestaan, maar op Wolgang's Vault stuitte ik op een uitvoering van Seeing the real you at last uit 1995 en al luisterend ben ik overtuigd. Zie mij maar als wildvreemde, schuimbekkende man die bij jou op de bel drukt en roept Dit moet je horen!
Deze Seeing the real you at last is de eerste opname die ik hoor welke niet op Blood on the tracks staat sinds dagen. De manie wordt minder.
Die manie begon met de lovende woorden van De Zwijger over Simple twist of fate [even teruglezen op deze blog, mocht je het gemist hebben, en het kwartje zal vallen]. En hoe meer ik naar Simple twist of fate luister, hoe meer ik het idee krijg te horen wat De Zwijger heeft gehoord. Een live-uitvoering, wederom van Wolfgang's Vault:









Ik zou niet durven deze versie te vergelijken met de versie op Blood on the tracks, bij een vergelijking zou ik beide versies te kort doen. Beide versies sturen de bliksem langs mijn ruggengraat. Het is geen competitie, het is meer van hetzelfde anders.
Mocht je nog geen inlogaccount voor Wolfgang's Vault hebben aangemaakt, kan ik je aanraden dit wel te doen. Er is voldoende streaming audio te vinden om een weekend te veraangenamen.

Geen opmerkingen: