Dylan kort #526

Er is nog veel onduidelijkheid over de Brandeis-cd. Het eerdere bericht dat deze bonus-cd zal worden weggegeven bij The Original mono recordings, is (nog) niet zeker.
Veel winkels adverteren inmiddels met The Original mono recordings als een 9-cd boxset. Of deze negende cd de Brandeis-cd is, of dat Blonde on blonde als dubbel-cd is opgenomen, is mij nog steeds niet duidelijk.
Zodra er duidelijkheid is, zal ik het hier melden.
Bob Dylan vertaald op Rassionmag.nl.
Ik had hiermee willen wachten tot ik het boek heb uitgelezen - ik ben nu ongeveer halverwege - maar ik kan het niet laten: Bob Dylan in America van Sean Wilentz is briljant! Dit is één van de beste boeken ooit over Dylan geschreven.
Ja, het eerste hoofdstuk gaat voornamelijk over Copland en nauwelijks over Dylan, en ook in het tweede hoofdstuk lijkt Dylan niet zozeer de hoofdpersoon. En toch is het geweldig...
Het hoofdstuk over Blonde on blonde bijvoorbeeld zou iedereen die in Dylan geïnteresseerd is moeten lezen. Wilentz heeft een aantal sessietapes gehoord en komt met verrassende informatie.
Daarnaast lijkt ieder hoofdstuk net even anders van opzet, zonder dat het 'handschrift' van Wilentz verdwijnt. Hierdoor wordt het lezen nimmer een sleur.
Wilentz schrijft aangenaam, makkelijk leesbaar en to the point.
Ik ben geneigd gelijk maar de knuppel in het hoenderhok te gooien en te beweren dat Bob Dylan in America het beste boek ooit over Dylan is. Maar voor een definitief oordeel, wil ik eerst ook de tweede helft van dit boek gelezen hebben - waar ik vanavond aan ga beginnen, met genoegen!

1 opmerking:

Gollem zei

Misschien wordt het zo duidelijker? Bron: Isis
http://www.examiner.com/bob-dylan-in-national/isis-magazine-will-also-have-bob-dylan-concert-brandeis-university-1963-cd