Dylan kort #517


Jezus in de muziek door Eeuwout van der Linden.
Het tijdschrift Moesson besteedt aandacht aan de vertalingen van nummer van Dylan van Ernst Jansz.
Dromen van Johanna komt op nummer 23 binnen in de album top zoveel.
Maakt Dylan nu reclame voor Google? Het lijkt er wel op, zie onderstaande filmpje, en hier.



Interview met Sean Wilentz, auteur van Bob Dylan in America, is te lezen op de website van the Atlantic. Ik heb dit boek inmiddels besteld, maar nog niet ontvangen - net als het nieuwe prentenboek n.a.v. Dylans Man gave names to all the animals. Beide wil ik hier nog kort bespreken, maar daarvoor zal ik ze eerst moeten ontvangen en lezen. Ik heb hoge verwachtingen van het boek van Wilentz. Het prentenboek zal wel min of meer gelijk zijn aan het onlangs uitgebrachte prentenboek n.a.v. Forever young.
Van Rob ontving ik de afbeelding van The Original mono recordings bovenaan dit bericht [waarvoor dank!]. Opvallend is in de eerste plaats de de flinterdunne digipacks (of zijn het Japanse papersleeves?) en in de tweede plaats dat de hoes van Blonde on blonde dikker lijkt te zijn dan de hoezen van de andere albums. Is dit een replica van de originele klaphoes?
De serie foto's op de zijkant van de doos zijn van Jerry Schatzberg, de man die ook de foto's voor de hoes van Blonde on blonde gemaakt heeft. Als ik me niet vergis - ik doe dit uit het hoofd & twijfel dan ook gelijk aan de juistheid - zijn ook de foto's op de voorzijde van het boekje van Schatzberg. Het zou mij niet verbazen als Schatberg ook de foto op de voorzijde van de hoes gemaakt heeft - de foto met de sigaret.
Gisteren nog naar De Wereld draait door gekeken? Daarin speelde Tim Knol zijn nummer Sam. Op de achtergrond was de bijbehorende videoclip te zien, de oplettende kijker zal een verwijzing naar de openingscène van Dont look back, van Dylans Subterranean homesick blues erin terug gevonden hebben.

Geen opmerkingen: