Dylan kort #870

Boek: 'Exile on main street in the background. Best double album in the history of popular music. Unless Blonde on blonde was a double. Maybe secons best, then.' (Mark Haddon - The Red house) Met dank aan Hilda voor de tip!
Een kwartiertje: In reactie op mijn stukken hieronder over een kwartiertje muziek ontving ik een e-mail van Floater over zijn kwartiertje muziek. Ik kan het helemaal met Floaters kwartiertje eens zijn, ik herken dat kwartiertje. Een heerlijk kwartiertje!

Hoi Tom,

Vandaag heb ik Do Re Mi (van het album de cd
The People Speak) 5 keer achter elkaar gedraaid.
Kostte mij ook een kwartier. Een bijzonder aangenaam kwartier….
Mij valt op dat ik deze uitvoering iedere keer dat ik hem hoor beter vind klinken.
Het is één van die voorbeelden van uitvoeringen van Dylan die een vreemde, hypnotiserende werking op me hebben.

In het begin denk je: Het is eigenlijk niets.

En die stem die schuurt en die kraakt...
Maar bij de derde keer denk je: Dit is bijzonder mooi!
En bij de vijfde keer ben je verkocht.
Althans, ik ben verkocht.
Briljante uitvoering!

Groet,

Floater


Met dank aan Floater! Meer berichten over een kwartiertje muziek zijn méér dan welkom & kunnen naar: tom_dylan@hotmail.com.
Box of vision: De Box of vision over Dylan is - in het kader van vaderdag - tijdelijk in de uitverkoop, zie hier. (Waarom alleen met vaderdag & niet met moederdag? Zijn er geen moeders die naar Dylan luisteren?)
Ochtendhumeur, nostalgie, verhaaltjes, etc.: De Franse ep 'All I really want to do', hier.
Bob Dylan's Greatest hits: In juli verschijnt dit album opnieuw op cd, dit keer op een gouden cd. Zie hier.


Geen opmerkingen: