Dylan kort #864

Te Koop:
grote collectie platen en cd's van Bob Dylan.
Ruilen mag ook, bij voorkeur tegen Bon Jovi.

Tom

(Hoe dat zit? Lees verder...)

Ik vroeg in een eerder bericht om bijdragen aan de blog. Meerdere lezers hebben daar gehoord aan gegeven, waarvoor dank! (Bijdragen blijven welkom)
Tom Paine Award: In 1963 kreeg Dylan de Tom Paine Award. Dylan gaf tijdens deze uitreiking een speech die - om het voorzichtig uit te drukken - niet helemaal in goede aarde viel. Zie hier (met dank aan Hilda!)
Sunglasses in the White House: zie hier. (Met dank aan Sjef! Sjef stuurde mij nog enkele e-mails, onder andere met foto's van Dylan (met zonnebril) & president Carter)
De foto bij dit bericht ontving ik ook van Sjef.
Tot slot stuurde Sjef mij een overzicht van de door Dylan ontvangen onderscheidingen:
Tom Paine Award (1963)
Honary doctorate Princeton (1970)
Croix de Commandeur des Arts et Lettres (1990)
Dorothy and Lillian Gish Prize (1997)
Polar Music Prize (2000)
International Achievement Summit (2003)
Honorary degree of Doctor of Music St. Andrews (2004)
Prince of Asturias Award for the Arts (2007)
Pulitzer Prize (2008)
 Zeg me uw leeftijd...: 'Zeg me uw leeftijd en ik vertel u uw muzieksmaak', een aardig artikel op de website van de Volkskrant. (Met dank aan Alja!)Het meest interessante is dit fragment: 'De uitdrukking "dat is mijn muziek" of "de muziek van mijn tijd" bevat veel waarheid. Die uitdrukking gaat meestal gepaard met een waardeoordeel. Voor babyboomers is er na de Stones en Dylan niets beters gekomen. Hun voorkeur heeft niet met kwaliteit te maken. Iemand die in 1972 geboren is, herkent niet de Stones, maar Bon Jovi meteen.'
Ik ben geboren in 1973, ik heb een schurfhekel aan Bon Jovi, de Stones kan ik nog wel waarderen, maar mijn muzikale voorkeur is toch vooral Dylan. Ben ik nu de zogenaamde uitzondering op de regel?
Ik voel me misplaatst, te kort gedaan, misschien zelfs wel niet goed snik. Ik luister naar de muziek waar ik, gezien mijn leeftijd, helemaal niet naar mag luisteren.
(Morgen begin ik een nieuwe weblog: www.bonjoviinnederland.blogspot.com)



Geen opmerkingen: