aantekening #4532

Zoonlief is geen goede opruimer. Daar kan hij weinig aan doen, hij is erfelijk belast. Op de tafel is bijvoorbeeld een stapeltje Bakugan-kaarten blijven liggen. Ik blader wat door die kaarten & snap er helemaal niks van. Ik zal wel oud worden. Tijdens het bladeren valt mijn oog op een kaart met een of andere groene draak erop. Bovenaan de kaart staan de woorden 'Hard rain'.
Ik kan er niks aan doen, maar bij het zien van de woorden 'Hard rain' denk ik gelijk aan Dylans nummer 'A Hard rain's a-gonna fall' & vooral aan het album Hard rain.
Hetzelfde overkomt mij wanneer ik achter een auto rijd met de letters 'BD' ('Bob Dylan') op het nummerbord. Ooit zag ik op de snelweg een buitenlands kenteken met de lettercombinatie 'LARS' ('Like A Rolling Stone') maar aangezien ik achter het stuur zat, kon ik geen foto maken.
Ik dwaal af, ik had het over de Bakugan-kaarten van zoonlief.
Na het zien van de Bakugan-kaart met daarop de woorden 'Hard rain' heb ik gelijk de andere kaarten in het stapeltje op tafel grondig bekeken. Niets dat aan Dylan doet denken. Zou het dan gewoon toeval zijn? Of zou toch de ontwerper van deze kaarten een Dylan-liefhebber zijn die zo nu & dan een verwijzing naar Dylan in de kaarten verstopt?
Gelukkig heeft zoonlief nog enkele tientallen Bakugan-kaarten op zijn slaapkamer, al die kaarten bekijk ik uitvoerig. Eén voor één. Ik kom nog wel een kaart tegen met de titel 'Solid rock gate', maar dat is het dan ook. Het zal dus allemaal wel toeval zijn.
Ik hoef geen Bakugan-kaarten te gaan sparen.

Geen opmerkingen: