Dylan kort #425

Bob & Bill op Benali in boeken.
Ik ben geen Bob Dylan, maar het gevoel en de sfeer moet juist zijn. [gesprek met Pieter van Dessel] op Lieselotbtx.
Vergeet niet het bericht hieronder - de tip van Henk - te lezen.
Gisteravond dus de film W. bekeken. Een aardige film en inderdaad tijdens de aftiteling is Dylan's With God on our side te horen. En terwijl ik die titel tik, dwalen de gedachten af.
Een paar jaar geleden kocht ik MTV Unplugged van Dylan op cassette. Pas bij thuiskomst drong tot me door dat dit geen cassette was die hier normaal gesproken in de winkels ligt. Op het hoes staan - aan de binnenzijde - Arabische letters. Na even speuren op het internet kwam ik erachter dat de cassette in Saoedi-Arabië is gemaakt. Op het hoesje van deze cassette zijn twee songtitels aangepast, i.p.v. With God on our side staat er With ... on our side en i.p.v. Knockin' on heaven's door staat er Knockin' on ... door.
Even heb ik me nog afgevraagd of de woorden God en heaven ook uit de opnames geknipt waren, maar dat is niet zo. De cassette speelt de beide nummers gewoon.

Geen opmerkingen: