24 mei nogmaals

Een dag verloopt standaard anders dan alle mogelijkheden die de kop van te voren heeft kunnen bedenken.

Gisteren schreef ik dat ik vandaag, Dylan's 69ste verjaardag, geen taart zou eten, geen slingers op zou hangen, maar vooral Dylan's muziek zou draaien. Dat was de planning en ik heb geen taart gegeten en geen slingers opgehangen.
De ochtend begonnen met achter de computer kruipen en een bericht plaatsen onder de titel 24 mei, geen noot muziek bij gedraaid. En daarna ging alles anders.
Eerst noodgedwongen plat gelegen door fysieke ongemakken. Vervolgens ging het slot van de kastdeur onder de trap kapot en heb ik na verschillende pogingen om de deur open te breken, de gehele deur eruit moeten zagen. Nog steeds geen noot muziek.
Pas na het eten en het openen van het via de mail ontvangen stuk van Alja Spaan (zie hieronder) zet ik voor eerst deze dag muziek op: Shot of love en terwijl ik onderstaande stuk lees, aangedaan (in positieve zin) en zorgvuldig, draait Shot of love. In de drie seconden pauze voor het begin van Every grain of sand lees ik de laatste woorden. [Ga dat stuk lezen!]
En tijdens Every grain of sand schrijf ik Alja een e-mail.
En tijdens Under the red sky plaats ik het stuk hieronder.
En tijdens New morning schrijf ik deze regels.
En tijdens, enfin, het plaatje zal duidelijk zijn.
Voorlopig ga ik nog niet naar bed.
Ik heb nog een heleboel te draaien.
En morgen is het weer gewoon dinsdag.
Al zal die dinsdag ook wel weer niet verlopen zoals ik van te voren bedenk dat hij zal verlopen.

So happy just to see you smile
Underneath the sky of blue
On this new morning, new morning
On this new morning with you

Geen opmerkingen: