aantekening #7101

Er is ergens iets fout gegaan met mijn exemplaar van The Rolling Thunder Revue-box en dus kan ik deze pinksterdagen, zoals ik me had voorgenomen, niet luisteren naar de muziek op die boxset.
Wat doe je op zo'n moment?
Zaterdag heb ik The Cutting Edge uit de kast gepakt en naar allemaal verschillende takes van "Just Like Tom Thumb's Blues" en "Queen Jane Approximately" geluisterd terwijl ik ondertussen wat las in verschillende comics (Catwoman en de werkelijk schitterende comicserie Middlewest).
Gisteren heb ik 4 Songs From "Renaldo and Clara" uit de kast gepakt om die plaat enkele malen achter elkaar te draaien, soms afgewisseld met een in 1995 uitgebracht titelloos door Rounder uitgebracht album van Mississippi Fred McDowell.
Dit album bevat songs als "I Rolled And I Tumbled". "Milk Cow Blues", "Highway 61" en "Someday Baby", maar dit terzijde.
De eerste song op 4 Songs From "Renaldo and Clara"  is het door Curtis Mayfield geschreven "People Get Ready". Ik ben verslingerd aan deze "People Get Ready".
In mijn top vijf van Dylan-opnamen staat "People Get Ready" van 4 Songs From "Renaldo and Clara"  op plek twee, direct achter "It's Alright, Ma (I'm Only Bleeding)". Vanaf plek drie staat er niks vast, dat wisselt per dag.
Goed, gisteren dus 4 Songs From "Renaldo and Clara", vandaag heb ik nog geen muziek gehoord. Geen idee nog wat het gaat worden vandaag. Ik denk even iets anders, iets uit de jaren tachtig. Waarschijnlijk Oh Mercy en dan later vandaag nogmaals 4 Songs From "Renaldo and Clara", al is het alleen om nog eens "People Get Ready" te horen.
Staat deze "People Get Ready" eigenlijk op de nieuwe boxset?
Ik weet het niet.
Ik wil het niet eens weten op dit moment.
Ik kom er wel achter als die box ook hier op tafel staat.

2 opmerkingen:

Frans zei

Ik dacht al, de box is uit en Tom heeft er nog niets over geschreven. Hier klopt iets niet. Die van mij heeft ook vertraging, dus je bent de enige niet.

Anoniem zei

Leuk dat hetzelfde lettertype van de Renaldo and Clara filmtitel en promo lp overgenomen is op de RTR box.