Dylan kort #895

L'explosion rock: Vergeet niet het verslag van Cas over L'explosion rock te lezen (hieronder), zéér de moeite waard.
Tempest: Allan Jones heeft Tempest gehoord & vertelt daar eigenlijk niks over (zie hier). Hoe niets: hij meldt dat het geweldig album is (wat hij over ieder Dylan-album schrijft) & dat het album ongeveer 75 minuten muziek bevat (dat is heel wat meer dan de eerder gemelde 68 minuten). Maar dan, hoe serieus moeten we zoiets nemen wanneer Jones het ook presteert om de release van Tell tale signs naar 2009 (i.p.v. 2008) te verschuiven? [met dank aan Ton voor de tip]
Tempest nogmaals: Tijdens het wachten op de release van Tempest kun je natuurlijk ook zelf knutselen, zie / hoor hier. AD heeft het verhaal ook opgepikt, zie hier. Ik citeer: 'Inmiddels zijn fans van Dylan het er online over eens dat Tims versie wel heel erg op werk van de rock-legende lijkt.' Nou, ik niet. 'Tims versie' is al binnen een minuut strontvervelend, ik kan zo geen nummer van Dylan bedenken waarbij ik dat ook heb.
[met dank aan Sjon & Dirk voor de tip]
Tempest kopen: In de Bob Dylan official store kan Tempest reeds besteld worden. Vijf formaten: cd + poster + mondharmonica (€72,99), elpee + poster + mondharmonica (€79,99), elpee (€22,99), cd (€7,99) en mp3 (€8,99). Zie hier. Op deze site (nog) niks over de luxe cd-versie.
Berichten uit het verleden: 'Bob Dylan - Mr. Bass Man' foto's uit de serie voor de Fender-reclame, hier.
Daan: 'De [20] beste albums van de jaren '60', hier. #20 Blonde on blonde, #18 Bringing it all back home, #9 Highway 61 revisited & #5 The Freewheelin' Bob Dylan.
Keihard & swingend: Ik heb het boek inmiddels uitgelezen, best aardig. Hilda mailde mij n.a.v. de paar regels die ik twee dagen geleden over dit boek schreef. Ze vraagt o.a. welke foto van Richard Avedon in dit boek afgedrukt is. Het is de in Central Park gemaakte foto. Verder schrijft ze o.a. over de tentoonstelling van werk van Avedon in Foam & hoe in Amsterdam posters (o.a. met Dylan) van die tentoonstelling hingen.
Eerder schreef ik over die tentoonstelling hier & hier.

Geen opmerkingen: