Dylan kort #889

Setlist 13 juli: Leopard-skin pill-box hat / To Ramona / Things have changed / Tangled up in blue / Honest with me / Make you feel my love / The Levee's gonna break / Desolation row / High water (for Charley Patton) / Spirit on the water / Highway 61 revisited / Simple twist of fate / Thunder on the mountain / Ballad of a thin man // Like a rolling stone
Woody Guthrie: Vandaag 100 jaar geleden werd Woody Guthrie geboren. Radio 1 schenkt daar aandacht aan.

Het is zaterdag & ondanks de mogelijkheid om uit te slapen, vind ik mezelf ruim voor half acht achter de computer met een kop koffie binnen handbereik & een cd'tje in de speler waarop Dylans 'In the summertime' wordt gevolgd door 'Jokerman'.
Het eerste nummer komt van Shot of love (1981), het tweede van Infidels (1983). Het is alsof twee volstrekt verschillende werelden tegen elkaar gedrukt zijn & het werkt.

Na het aflopen van 'Jokerman' laat ik even een stilte vallen, een stilte van een paar minuten om de overstap naar de volgende nummers zo schokvrij mogelijk te laten verlopen.
Voor die twee nummers schuif ik Self portrait in de cd-speler. Ik schroef het volume op tot net onder het punt waarop de buurvrouw uit haar bed geblazen wordt & draai 'Days of '49' & 'The Boxer'.

Het weekend is begonnen.

Geen opmerkingen: