Dylan kort #266

Op 4 november verschijnt de cd NCIS: the official TV soundtrack, vol. 2 met daarop het nooit eerder officieel uitgebrachte Dylannummer California uit 1965. De tekst van California werd in 1973 opgenomen in Writings & drawings en vervolgens ook in Lyrics 1962 - 1985 en Lyrics 1962 - 2001. In deze boeken staat bij California de 'aantekening' Early version of 'Outlaw Blues'.
California werd op 13 januari 1965 opgenomen tijdens de eerste sessie voor Bringing it all back home. Er circuleert al jaren een versie van California onder verzamelaars en ik ga er van uit dat het dan ook deze versie is die op 4 november officieel uitkomt op NCIS: the official TV soundtrack, vol. 2.
California is een heerlijk nummer, gespeeld door Dylan op piano en mondharmonica. Het bevat vier coupletten waarvan het laatste vers later voor Outlaw blues gebruikt is:

Well, I got my dark sunglasses
I got for good luck my black tooth
I got my dark sunglasses
And for good luck I got my black tooth
Don't ask me nothin' about nothin'
I just might tell you the truth

Zie ook hier.
Filmpje: Dylan in Noordpolderzijl? , en nogmaals met begeleidende tekst, hier.
Acda en de Munnik lenen van Dylan.
Christmas eve with your host Bob Dylan op Modern times.
Bob Dylans gelonk naar kerstmarkt stuit fans tegen de borst op de website van de Standaard.
Bob Dylan-fans woedend om kerstalbum op de website van Clint.
Ik heb Christmas in the heart nog niet op mijn deurmat gevonden, ik heb slechts enkele nummers via youtube gehoord en nee, Christmas in the heart zal geen favoriet Dylanalbum van mij worden. Sterker, in mijn visie is het meer een kerstalbum dan een Dylanalbum. Maar stuit de release van Christmas in the heart tegen mijn borst? Voel ik woede zoals in bovenstaande links wordt gesuggereerd? Absoluut niet!

1 opmerking:

Cas zei

Merkwaardig genoeg beweren NCIS en Amazon dat California een Freewheelin' sessions outtake is.